R. br. |
Donošenje budžeta1) |
Podnošenje završnih računa2) |
MESEC / OPIS |
|
Republike |
Lokalnih vlasti |
Republike |
Lokalnih vlasti |
|
FEBRUAR |
1. |
15. februar |
|
|
|
ministar daje instrukciju za
predlaganje prioritetnih oblasti finansiranja za budžetske korisnike
koje uključuju i srednjoročne prioritete javnih investicija; |
2. |
|
|
28. februar |
|
indirektni korisnici
sredstava budžeta Republike Srbije pripremaju godišnji finansijski
izveštaj za prethodnu budžetsku godinu i podnose ga nadležnim direktnim
korisnicima sredstava budžeta Republike Srbije; pravosudni organi koji
se u budžetu Republike Srbije iskazuju zbirno pripremaju godišnji
finansijski izveštaj za prethodnu budžetsku godinu i podnose ga Visokom
savetu sudstva, odnosno Državnom veću tužilaca; korisnici sredstava
Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje pripremaju godišnji
finansijski izveštaj za prethodnu budžetsku godinu i podnose ga
Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje; |
3. |
|
|
28. februar |
|
drugi korisnici javnih
sredstava koji su uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora
osnovani od strane Republike Srbije pripremaju godišnji finansijski
izveštaj za prethodnu budžetsku godinu i podnose ga nadležnom državnom
organu Republike Srbije; |
4. |
|
|
|
28. februar |
indirektni korisnici sredstava budžeta lokalne vlasti pripremaju godišnji finansijski izveštaj za prethodnu budžetsku godinu i podnose ga nadležnim direktnim korisnicima sredstava budžeta lokalne
vlasti; |
5. |
|
|
|
28. februar |
drugi korisnici javnih sredstava koji su uključeni u sistem
konsolidovanog računa trezora osnovani od strane lokalne vlasti
pripremaju godišnji finansijski izveštaj za prethodnu budžetsku godinu i
podnose ga nadležnom organu lokalne vlasti; |
MART |
6. |
15. mart |
|
|
|
direktni korisnici
sredstava budžeta Republike Srbije na osnovu instrukcije iz podtačke (1)
ove tačke dostavljaju Ministarstvu predloge za utvrđivanje prioritetnih
oblasti finansiranja za budžetsku i naredne dve fiskalne godine; |
7. |
|
|
31. mart |
|
direktni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije
pripremaju godišnji izveštaj i podnose ga Upravi za trezor, a direktni
korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji u svojoj nadležnosti
imaju indirektne korisnike sredstava budžeta Republike Srbije
kontrolišu, sravnjuju podatke iz njihovih godišnjih izveštaja o
izvršenju budžeta i sastavljaju konsolidovani godišnji izveštaj o
izvršenju budžeta koji podnose Upravi za trezor; Visoki savet sudstva,
odnosno Državno veće tužilaca kontrolišu, sravnjuju podatke iz godišnjih
izveštaja o izvršenju budžeta pravosudnih organa koji se iskazuju zbirno
u okviru njihovih razdela i sastavljaju konsolidovane godišnje izveštaje
o izvršenju budžeta, koje podnose Upravi za trezor; |
8. |
|
|
|
31. mart |
direktni korisnici sredstava budžeta lokalne vlasti
pripremaju godišnji izveštaj i podnose ga lokalnom organu uprave
nadležnom za finansije, a direktni korisnici sredstava budžeta lokalne
vlasti koji u svojoj nadležnosti imaju indirektne korisnike sredstava
budžeta lokalne vlasti kontrolišu, sravnjuju podatke iz njihovih
godišnjih izveštaja o izvršenju budžeta i sastavljaju konsolidovani
godišnji izveštaj o izvršenju budžeta, koji podnose lokalnom organu
uprave nadležnom za finansije; |
APRIL |
9. |
15. april |
|
|
|
ministar u saradnji sa ministarstvima i institucijama
nadležnim za ekonomsku politiku i privredni sistem dostavlja Vladi na
prethodno razmatranje Fiskalnu strategiju, koja sadrži ekonomsku i
fiskalnu politiku Vlade sa projekcijama za budžetsku i naredne dve
fiskalne godine; |
10. |
25. april |
|
|
|
Vlada daje saglasnost ministru da pripremi nacrt Fiskalne
strategije koja sadrži konkretne odluke o prioritetnim oblastima
finansiranja, koje obuhvataju i srednjoročne prioritete javnih
investicija; |
11. |
30. april |
|
|
|
ministar dostavlja nacrt Fiskalne strategije Fiskalnom
savetu; |
12. |
|
|
30. april |
|
organizacije za obavezno socijalno osiguranje donose odluke
o završnim računima organizacija za obavezno socijalno osiguranje,
usvajaju izveštaje o izvršenju finansijskih planova i podnose ih Upravi
za trezor; Republički fond za zdravstveno osiguranje kontroliše,
sravnjuje podatke iz godišnjih izveštaja o izvršenju finansijskog plana
korisnika sredstava koji se nalaze u njegovoj nadležnosti, konsoliduje
podatke i sastavlja konsolidovani godišnji izveštaj o izvršenju
finansijskog plana, koji podnosi Upravi za trezor; |
MAJ |
13. |
|
|
|
15. maj |
lokalni organ uprave nadležan za finansije priprema nacrt
odluke o završnom računu budžeta lokalne vlasti i dostavlja ga nadležnom
izvršnom organu lokalne vlasti; |
14. |
15. maj |
|
|
|
Fiskalni savet daje mišljenje o nacrtu Fiskalne strategije; |
JUN |
15. |
|
|
|
1. jun |
nadležni izvršni organ lokalne vlasti dostavlja skupštini
lokalne vlasti predlog odluke o završnom računu budžeta lokalne vlasti; |
16. |
1. jun |
|
|
|
ministar dostavlja Vladi
predlog Fiskalne strategije na usvajanje; |
17. |
15. jun |
|
|
|
Vlada usvaja Fiskalnu strategiju i dostavlja je Narodnoj
skupštini na razmatranje kao i lokalnoj vlasti; |
18. |
|
|
|
15. jun |
lokalni organ uprave nadležan za finansije podnosi Upravi za
trezor odluku o završnom računu budžeta lokalne vlasti usvojenu od
strane skupštine lokalne vlasti i podnosi izveštaj o izvršenju budžeta
lokalne vlasti, izuzev lokalnih organa uprave nadležnih za poslove
finansija gradskih opština u sastavu grada, odnosno grada Beograda, koji
svoje odluke o završnim računima budžeta i izveštaje o izvršenju budžeta
dostavljaju, odnosno podnose gradu, odnosno gradu Beogradu; |
19. |
|
|
20. jun |
|
Ministarstvo priprema nacrt zakona o završnom računu budžeta
Republike Srbije i zajedno sa odlukama o završnim računima organizacija
za obavezno socijalno osiguranje dostavlja Vladi; |
20. |
30. jun |
|
|
|
Narodna skupština dostavlja Vladi komentare i preporuke u
vezi sa Fiskalnom strategijom; |
JUL |
21. |
|
|
|
1. jul |
lokalni organ uprave nadležan za poslove finansija grada
sastavlja konsolidovani izveštaj grada i podnosi Upravi za trezor; |
22. |
5. jul |
|
|
|
ministar dostavlja
uputstvo za pripremu nacrta budžeta Republike Srbije; |
23. |
5. jul |
|
|
|
ministar dostavlja uputstvo za pripremu odluke o budžetu
lokalnoj vlasti, kao i Fiskalnu strategiju organizacijama za obavezno
socijalno osiguranje; |
24. |
|
|
15. jul |
|
Vlada dostavlja Narodnoj skupštini predlog zakona o završnom
računu budžeta Republike Srbije i odluke o završnim računima
organizacija za obavezno socijalno osiguranje; |
AVGUST |
25. |
|
1. avgust |
|
|
lokalni organ uprave nadležan za finansije dostavlja
uputstvo za pripremu nacrta budžeta lokalne vlasti; |
SEPTEMBAR |
26. |
1. septembar |
|
|
|
direktni korisnici
sredstava budžeta Republike Srbije i organizacije za obavezno socijalno
osiguranje dostavljaju predlog srednjoročnog i finansijskog plana
Ministarstvu; |
27. |
|
1. septembar |
|
|
direktni korisnici
sredstava budžeta lokalne vlasti dostavljaju predlog finansijskog
plana lokalnom organu uprave nadležnom za finansije za budžetsku i
naredne dve fiskalne godine; |
OKTOBAR |
28. |
1. oktobar |
|
|
|
Vlada, na predlog
ministra, usvaja revidiranu Fiskalnu strategiju, sa informacijama o
finansijskim i drugim efektima novih politika, uzimajući u obzir posle
15. aprila ažurirani makroekonomski okvir; |
29. |
|
|
1. oktobar |
|
Ministarstvo sastavlja konsolidovani izveštaj Republike
Srbije i dostavlja ga Vladi; |
30. |
5. oktobar |
|
|
|
Vlada dostavlja Narodnoj skupštini revidiranu Fiskalnu
strategiju; |
31. |
15. oktobar |
|
|
|
ministar dostavlja Vladi nacrt zakona o budžetu Republike
Srbije, nacrte odluka o davanju saglasnosti na finansijske planove
organizacija za obavezno socijalno osiguranje sa finansijskim planovima
organizacija za obavezno socijalno osiguranje; |
32. |
|
15. oktobar |
|
|
lokalni organ uprave nadležan za finansije dostavlja nacrt
odluke o budžetu nadležnom izvršnom organu lokalne vlasti; |
NOVEMBAR |
33. |
1. novembar |
|
|
|
Vlada usvaja predlog zakona o budžetu Republike Srbije i
dostavlja ga Narodnoj skupštini, zajedno sa predlozima odluka o davanju
saglasnosti na finansijske planove organizacija za obavezno socijalno
osiguranje i finansijskim planovima organizacija za obavezno socijalno
osiguranje; |
34. |
|
1. novembar |
|
|
nadležni izvršni organ lokalne vlasti dostavlja predlog
odluke o budžetu skupštini lokalne vlasti; |
35. |
|
|
1. novembar |
|
Vlada dostavlja Narodnoj skupštini konsolidovani izveštaj
Republike Srbije, radi informisanja; |
DECEMBAR |
36. |
15. decembar |
|
|
|
Narodna skupština donosi zakon o budžetu Republike Srbije i
odluke o davanju saglasnosti na finansijske planove organizacija za
obavezno socijalno osiguranje; |
37. |
|
20. decembar |
|
|
skupština lokalne vlasti donosi odluku o budžetu lokalne
vlasti; |
38. |
|
25. decembar |
|
|
lokalni organ uprave nadležan za finansije dostavlja
ministru odluku o budžetu lokalne vlasti. |
Dati rokovi predstavljaju krajnje rokove u budžetskom kalendaru i kalendaru za podnošenje godišnjih finansijskih izveštaja - zaršnih računa.
1) Rokovi iz člana 31. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/2009, 73/2010, 101/2010, 101/2011, 93/2012, 62/2013, 63/2013 (ispr.) i 108/2013).
2) Rokovi iz člana 78. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/2009, 73/2010, 101/2010, 101/2011, 93/2012, 62/2013, 63/2013 (ispr.) i 108/2013).