MINISTARSTVO ZA DRŽAVNU UPRAVU I LOKALNU SAMOUPRAVU I MINISTARSTVO PRAVDE POTPISALI SU SPORAZUM O ELEKTRONSKOJ RAZMENI PODATAKA

Datum objave: 01-12-2017


 

Potpisivanje Sporazuma o elektronskoj razmeni podataka između Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu i Ministarstva pravde će omogućiti efikasniju razmenu podataka iz nadležnosti ova dva ministarstva.

 

Sporazum je jedna u nizu aktivnosti koja proističe iz primene Zakona o opštem upravnom postupku koja će doprineti najviše krajnjim korisnicima, odnosno građanima Republike Srbije, koji žele modernu upravu.

 

Prema našim saznanjima ogranizovaće se prenos podataka iz matičnih knjiga rođenih, umrlih i venčanih u Centralni registar tako da će ti podaci ubuduće stajati na raspolaganju nadležnim službama, što predstavlja dokaz modernizacije i reforme javne uprave.

 

Potpisani sporazum će omogućiti da sudije, tužioci, javni izvršitelji i javni beležnici imaju pristup elektronskim matičnim knjigama rođenih, umrlih i venčanih, kao i da matične službe dobijaju direktne podatke od sudova kada je reč o pravnosnažnim sudskim odlukama koje se odnose na razvode brakova, kao i odluke koje se odnose na utvrđivanje materinstva i očinstva i utvrđivanje smrti. Na taj način se skraćuje procedura dostavljanja i unošenja podataka u matične knjige, izostavljaju greške prilikom unosa podataka, skraćuju postupci i smanjuju troškovi postupaka, saopštila je ministarka pravde.